SUV je fešný pozer, není to offroad

Podívejme se na to od konce. Offroady jsou auta stavěná pro jízdu terénem. V tomto případě nemyslíme lesní cestu. Celá konstrukce vozu je tomu přizpůsobena. Vysoká světlost. Brodivost, sání vyvedeno do vyšší výšky. Nájezdové úhly uspůsobené dobré průjezdnosti terénu. Rezerva na dostupném místě atd. Evolučně se jedná o druh, kterému hrozí vyhynutí, na jeho místo se dere SUV. Sport utility vehlicle je segmentem, jehož prodej roste nejrychleji. Jde v podstatě o terénní automobily (offroad), které jsou uzpůsobeny pro jízdu pro silnici. Paradox, že? Jde především o vzhled, který je v současné době velmi oblíbený. Pokud budete například řešit operativní leasing u vozidel kombi a SUV, při stejné ceně aut (např. Supeb a Kodiaq) bude splátka u Kodiaqa nižší, neboť leasingovky předpokládají po ukončení leasingu vyšší prodejní cenu SUV. Spotřebitelé mají jasno, větší zájem je o SUV.
 
 
 

Zajímavé je, že velká část SUV nemá ani pohon 4x4. Pro zákazníky v tomto směru vyhrává estetika a pohodlí nad funkčností.